Zaterdag 24 November 2018

23 september 2019 - Musselkanaal, Nederland

Langzaam zien we toch steeds een beetje meer onze oude Marnix terug! Hij wordt al iets rustiger in zn emotie en het praten gaat steeds beter. Hij begint steeds vaker dingen te vragen of iets korts te vertellen. Dus de mooie lijst met pictogrammen die we hebben gekregen kan weer aan de kant! Nu het met Marnix een stuk beter gaat, slaat bij ons de vermoeidheid toe. Het zijn toch steeds korte en onrustige nachten. Vanmiddag ging Emile nog even samen met Marnix naar de legohoek en toen ben ik even op bed gegaan. Even bijtanken!

Vanmiddag met elkaar een kopje soep en een broodje gegeten en toen was het wachten op oma, tante Ariena, oom Sebastiaan en Elza! Ik was best een beetje zenuwachtig en nerveus, raar om Elza weer te zien na deze 2 weken. Tegen de tijd dat we ze verwachte ben ik naar beneden te gaan om ze op te wachten. Ik zag ze in de verte al aankomen. Toen ik Elza zag sprongen de tranen al in mn ogen. We renden naar elkaar toe en pakten elkaar stevig vast. Heerlijk om mn meisje weer vast te hebben en bij me te hebben!

image_7357964918725913995472

image_7472556450014441433014

img-20181124-wa00261808733816067297439

img-20181124-wa00276763730625034060049

We hebben smiddags nog even een rondje met elkaar door het ziekenhuis gelopen, er valt een hoop te zien en te ontdekken. Zo heb je bijvoorbeeld een bibliotheek, tienerlounge, huiskamer van Ronald Mc Donald, restaurant, ontspanningsruimten, muziekruimte en een ontdekplek. Bij de ontdekplek kunnen kinderen veel te weten komen over hoe hun lichaam werkt en wat de ziekte doet in het lichaam. Ook kunnen kinderen en ouders samen naar de ontdekplek ter voorbereiding op bijvoorbeeld een radiotherapiebehandeling. In de ‘oefen MRI’ kunnen kinderen wennen aan de ruimte en beweging voor het maken van een echte MRI-scan. Wat dat betreft is er hier overal aan gedacht.

Elza is erg druk, dus we moeten haar steeds een beetje temperen omdat het anders veel te druk is voor Marnix. Maar erg fijn om weer lekker met elkaar te zijn! En we zijn ontzettend blij dat het nu echt de goede kant opgaat met Marnix. We doen lekker rustig aan en zorgen ervoor dat Marnix steeds zijn rust kan pakken en dat het niet te druk is voor hem. We kunnen nu mooi alvast Elza hierin begeleiden dat ze wel rekening houd met haar grote broer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl