Vrijdag 23 November 2018

23 september 2019 - Musselkanaal, Nederland

Marnix heeft vandaag een hele goede dag gehad!Hij moest Vanmorgen meteen weer hard aan het werk bij de fysiotherapeute. Lopen met de rollator, zelf met de rolstoel rijden, stukjes lopen en in de gymzaal moest hij allerlei oefeningetjes doen. Hij had er heel veel plezier in en het ging erg goed!

De fysiotherapeute was ook erg tevreden! De rest van de dag is hij ook erg vrolijk geweest! Hij krijgt ook steeds meer eetlust, alleen drinken wil hij nog niet zo goed. We hopen dat hij dit gauw beter gaat doen, anders zou hij op een gegeven moment met een sonde naar huis moeten. En zelfs het praten ging vandaag een stuk beter, we merken dat als hij ontspannen is hij makkelijker dingen zegt. ‘smiddags kwam de ergotherapeute nog langs, ze gaat voor ons regelen dat we thuis een rolstoel en een rollator krijgen. Ook kregen we nog bezoek van de neuropsycholoog. We hebben het erover gehad hoe we in bepaalde situaties het beste met Marnix kunnen omgaan. Voor ons is het ook lastig! Kort geleden hadden we naar ons weten een gezond kind, en nu opeens een kind met een handicap. We moeten nu toch heel anders met hem omgaan en hem benaderen en aanvoelen en bekijken wat hij wel/niet aankan. We zijn in in ieder geval erg blij dat hij al zulke grote stappen heeft gemaakt. En we zien langzamerhand steeds weer een beetje onze oude Marnix terug. Vanmiddag ook weer een hoop post en nog een heel bijzonder pakketje, een droomdeken voor Marnix! Dit is een initiatief van de regenboogboom en de kleuterjuffen van de Klister hebben dit voor Marnix geregeld, ontzettend lief! Marnix is er erg blij mee!

Het doel van deze deken: onder deze droomdeken kun je naar de fijnste en leukste plekken dromen, alleen of met wie je maar mee wilt nemen. Onder de deken ben je ineens in een andere wereld. Jouw wereld waar alles een keertje precies gaat zoals jij dat wil. Op je eigen plek kun je alles zijn wat je maar wilt en ook gewoon jezelf. Soms vergeet je dat bijna, door alles wat er om je heen gebeurt. De deken helpt je herinneren dat je altijd gewoon je eigen fijne superzelf kunt zijn!

Het is vandaag precies 2 weken geleden dat Marnix is opgenomen. Wat is die tijd voorbij gevlogen, en aan de andere kant voeld het aan als maanden. We werden compleet geleefd, echt een sneltrein die we zijn ingestapt en die nu eindelijk zijn vaart wat mindert!

Straks nog even gezellig visite van mijn lieve vriendinnetjes/collega’s Miranda en Jantechien! En morgenmiddag ook weer bezoek, van oma Schipper, tante Ariena…en zij nemen onze lieve Elza mee! Sinds we hier zijn hebben we haar niet meer gezien. Dus dat zal een fijn moment zijn! Elza zal hier dan ook blijven totdat we op een gegeven moment naar huis mogen. We wilden eerst gebruik maken van het Ronald Mc Donalds huis hier in Utrecht, maar deze zat helemaal vol kregen we te horen. Maar nu zijn ze hier in het ziekenhuis zo lief geweest om een uitzondering te maken dat ze bij ons op de kamer mag slapen! We kunnen niet wachten tot morgen!